Centrul de Comerț Internațional a desfășurat primul din cele trei seminare privind creșterea eficienței vânzărilor adresate IMM-urilor din sectorul articolelor de îmbrăcăminte din Republica Moldova, în cadrul proiectului „Parteneriatul estic: Ready to Trade – o inițiativă a EU4Business” finanțat de UE.
Cursurile de formare au fost elaborate în urma consultării părților interesate și a unei evaluări de referință și sunt organizate împreună cu Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse”.
Primul seminar a avut loc în 10 și 11 octombrie, având ca temă „Cum să sporești eficiența vânzărilor cu ridicata”, iar discuțiile au fost conduse de către Natalia Chinenova din partea Fashion Consulting Group (Rusia). Cursurile de formare au permis participanților dintr-o grupă-pilot de societăți producătoare de articole de îmbrăcăminte să învețe despre:
- eficiența vânzărilor cu ridicata (eficacitatea închirierilor, eficacitatea salariului managerilor, eficacitatea campaniilor publicitare, eficacitatea logisticii și a depozitării, calcularea corectă a nivelului de vânzări cu ridicata – prognoze și date);
- evaluarea prețului în cadrul vânzărilor cu ridicata (adaosul comercial inițial, reducerile și bonusurile distribuitorului, care este politica societății privind produsele și creditele și de ce este necesară);
- metode pentru creșterea vânzărilor cu ridicata (motivarea clienților existenți, atragerea de clienți noi, baza de cumpărători potențiali, noi canale de distribuție);
- abordarea clienților în cadrul expozițiilor și în spațiul de expoziție (când este considerată eficientă participarea la o expoziție, cum să atrageți clienți noi la standul dvs., ce este un spațiu de expoziție eficient, cum să alegeți strategia de vânzări adecvată pentru fiecare societate, ce este și cum să dezvoltați o strategie de vânzări cu ridicata, cum să implementați o strategie de vânzări cu ridicata într-o anumită activitate comercială).
Următoarele două seminare vor avea loc în 25-26 octombrie și 22-23 noiembrie și vor avea ca temă „Îmbunătățirea eficienței vânzărilor cu amănuntul”, respectiv „Baza matricei de sortimente și principiile gestionării sortimentelor într-o societate din sectorul fashion”.
Parteneriatul estic: Ready to Trade – o inițiativă a EU4Business ajută întreprinderile mici și mijlocii (IMM) să acceseze piețe noi, în special din UE, ajutând IMM-urile să identifice și să respecte calitatea și standardele pentru a îndeplini cerințele internaționale, punându-le în legătură cu cumpărătorii din lanțul valoric și oferind sprijin pentru clustere.