VASCONI este un brand vestimentar local care a reușit să se dezvolte datorită unui împrumut oferit de BERD în cadrul inițiativei EU4Business. Compania a primit o finanțare de 20.000 euro, ceea ce a contribuit de-a lungul anilor la dezvoltarea unei afaceri moderne și tehnologizate, cu 114 angajați.
În ultimii ani, industria ușoară începe să capete amploare în Republica Moldova. Descoperim nume de branduri care au fost create zeci de ani în urmă. Unul dintre acestea fiind VASCONI care propune articole din tricot pentru copii, bărbați și femei.
„Afacerea a fost inițiată de părinți,” mărturisește directorul VASCONI, Constantin Cojocari. „Mama iubea să coase diferite ținute, iar tata le lua cu el când pleca peste hotare, unde le și vindea. Revenit acasă a decis să lanseze o afacere”.
Parcursul de succes a brandului VASCONI
Numele brandului VASCONI vine de la prenumele fiecărui membru de familie, iar acest lucru îi face și mai responsabili atât pe angajați, cât și pe fondatori să crească un produs recunoscut la nivel național.
Fabrica și-a început activitatea în anul 1994, într-un spațiu închiriat și având câțiva angajați. Astăzi, VASCONI dispune de propriul spațiu, care cuprinde 1200 m2 și se mândrește cu un număr de 114 angajați. Pe viitor, întreprinderea planifică să extindă numărul acestora datorită creșterii cererii pe piața de consum.
Pe parcursul anilor, compania a colaborat cu mai multe branduri internaționale, dintre care și PUMA. Astăzi fabrica produce 20.000 de articole din tricot pentru copii și adulți, realizate în cele 16 magazine din țară. În urma progresului și competențelor obținute în ultimii 26 de ani, brandul VASCONI planifică extinderea gamei de produse pe piața internațională.
Investiții străine pentru dezvoltarea businessului local
Întreprinderea S.R.L. “Cojocari-Grup”, marca VASCONI, a primit un împrumut de 20.000 euro de la BERD, care a fost posibil prin intermediul inițiativei EU4Business. Datorită acestei colaborări, VASCONI a achiziționat programul pentru evidență, care presupune: vânzarea automatizată în magazine și planificarea corectă a afacerii.
Acest lucru a permis companiei să progreseze considerabil. Noul sistem informațional a integrat mai multe departamente, permițând companiei să obțină informații exacte despre costurile și volumul producției, stocurile disponibile, vânzările și cheltuielile. Aceasta înseamnă că, VASCONI poate acum să își gestioneze eficient baza de clienți noi, răspunzând nevoilor și consolidând relația cu clienții existenți.
“Linia de creditare BERD – EU4Business, ne-a permis să achiziționăm un program modern, care ne ajută să gestionăm activitatea în baza celor mai noi standarte,” afirmă domnul Cojocari. “Multe procese de lucru sunt automatizate, acest lucru le permite angajaților să utilizeze eficient timpul pentru desfășurarea altor activități.”
Fabrica VASCONI este doar una din cei 210 beneficiari ai subvențiilor acordate IMM-urilor în cadrul liniei de creditare EU4Business - BERD din Republica Moldova începând cu 2017, în valoare totală de 30 milioane de euro.