You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.
Sus

Cu ajutorul Uniunii Europene, Maria Minciună a inițiat o afacere rurală cu dulcețuri care cucerește turiștii

Dulcețuri de salcâm, soc, măcieș și ardei – acestea sunt câteva dintre produsele care creează brandul antreprenoarei Maria Minciună din satul Slobozia Mare, Cahul.

Având o experiență de 30 de ani în fabricarea gemului după rețetele tradiționale moștenite de la mama și bunica ei, Maria și-a creat propria afacere cu sprijinul Uniunii Europene.

Brandul rural „La Tanti Mașa”, a devenit popular atât în rândul turiștilor, cât și amatorilor de experiențe gastronomice.

„Tanti Mașa - așa îmi zic toți chiar dacă sunt Maria, așa de pe timpuri mă știu”, precizează femeia.

Bucătăria a fost mereu o pasiune pentru doamna Minciună, care a pregătit și aranjat mese pentru zeci de nunți și sute de invitați. Ideea de a înființa o afacere, a venit treptat, odată ce turiștii au arătat tot mai mult interes pentru locurile pitorești, tradițiile și bucatele moldovenești.

Când doamna Maria a rămas în doi cu soțul în casa prea spațioasă, a venit ideea de a transforma pasiunea pentru gătit într-o mică afacere.

„Când am rămas în doi cu soțul, am renovat casa și am decis să deschidem ușile și pentru turiști”, povestește Maria.

„Oricine vine la noi în ospeție, cunoaște deja că poate gusta din dulcețurile de soc, porumbele. Avem cumpărători fideli, care au comandat dulceața de ardei, salcâm și așteaptă să o livrăm în oraș.”

Încurajată de fiu și de cererea clienților fideli, Maria Minciună a aplicat pentru susținere financiară la Grupul de Acțiune Locală „Lunca Prutului de Jos” și a primit  4172 de euro, bani pe care i-a investit în utilaj modern pentru a pregăti dulcețurile unice ca gust și savoare.

Satele din „Lunca Prutului de Jos” au o istorie și o cultură bogată. În această zonă există numeroase monumente ale naturii de importanță internațională. Teritoriul GAL-ului dispune de condiții favorabile și potențial de dezvoltare a turismului, iar afacerea Mariei Minciună este un exemplu pentru alți viitori antreprenori că pasiunea poate fi transformată în afacere.

„Dacă la început, găteam în condiții de casă și în cantități mici, acum deja dispunem de utilaj modern, care ne ușurează munca și ne ajută să creștem cantitatea de produse”, precizează doamna Minciună.

„Am cumpărat cuptoare, unde vom găti cu lemne, avem și o mașină de spălat vase, tocător pentru masa primă.”

Gospodăria Mariei Minciună este vizitată cel mai des de turiștii din România, dar și de orășenii din țară dornici de a retrăi emoțiile copilăriei. În ograda spațioasă, bucătăreasa organizează diverse activități și ateliere de gătit. Mai nou, afacerea gastronomică a fost inclusă într-un traseu turistic regional.

În anul 2021, Grupul de Acțiune Locală „Lunca Prutului de Jos”, Cahul, a desemnat câștigătorii concursului de microproiecte „ÎmprEUnă pentru schimbare durabilă”. 10 inițiative de dezvoltare economică locală au beneficiat de finanțare europeană realizată în cadrul Programului EU4Moldova: Regiuni-cheie. Noile proiecte au generat crearea a 6 locuri noi de muncă în comunitățile membre ale Grupului de Acțiune Locală „Lunca Prutului de Jos”, iar  peste 30.000 de locuitori din 10 localități rurale se vor putea bucura de condiții de trai mai bune în această zonă cu potențial de dezvoltare.

„Datorită încrederii acordate de Uniunea Europeană și faptului că am fost susținuți să întemeiem afacerea, putem transmite și tinerei generații tradițiile și gustul autentic al bucatelor noastre”, afirmă doamna Minciună.

***

GAL „Lunca Prutului de Jos” este unul din cei patru beneficiari de grant în valoare de 50.000 EURO acordați de Programul EU4Moldova: Regiuni-cheie, cu asistența financiară a Uniunii Europene în cadrul inițiativei EU4Business.

Programul „EU4Moldova: Regiuni-cheie” (2019-2024) susține dezvoltarea social-economică inteligentă, incluzivă și durabilă în regiunile Cahul și Ungheni, pentru a asigura cetățenilor o calitate mai bună a vieții. Programul are un buget total de 23 mln. euro, este finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF).

CELE MAI RECENTE ISTORII DE SUCCES
md
30.08.2022
Cum e să-ți urmezi visul din copilărie ne-o pot spune doar cei care într-adevăr au făcut acest lucru. Este și cazul Victoriei Cucoș, care și-a transformat pasiunea de a croi și coase haine păpușilor în ceva mai mult.
md
08.08.2022
Generația actuală a tinerilor antreprenori din Moldova este cea care va construi la viitorul economic al țării, iata de ce este vital să investim în dezvoltarea lor și să ne asigurăm că economia Republicii Moldova va fi sustenabilă și incluzivă.
md
29.07.2022
Victoria Bakery cu numele comercial Veranj, este o cofetărie deschisă de două prietene – Vera și Angela din Drăsliceni, raionul Criuleni – a căror nume a stat și la baza brandului.

Cookie-Urile
Acest website folosește cookie-uri pentru a furniza o experiență mult mai bună de navigare. Aflați mai multe
Refuz cookie-urile
Accept cookie-urile