You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.
Sus

Proiectarea și construirea propriei case este un vis pentru mulți, însă din cauza milioanelor de decizii care trebuie luate, acesta se poate transforma într-un coșmar.

„Acoperișul este prima linie de apărare împotriva zăpezii, a ploii, a grindinei și a căldurii. RoofArt oferă clienților o experiență fără stres”, a explicat Ilarion Ursu, directorul executiv al RoofArt din Republica Moldova, într-o prezentare-fulger perfectă.

„Atunci când construiești acoperișul casei tale, nu există elemente adiționale. Fiecare detaliu este important, însă cerințele și nevoile clienților noștri sunt absolut esențiale.”

„Când am intrat pe piață, totul era nou. Am început cu un atelier mic, iar toate elementele erau prelucrate manual. Acum avem 60 de angajați, procesul de producție este automatizat și întreprinderea noastră a devenit un reper pentru alții”, a declarat dl Ursu, care lucrează în cadrul întreprinderii de la lansarea acesteia în 2001.

De la începuturi mici

A fost o călătorie lungă, dar a meritat, iar în prezent întreprinderea se mândrește cel mai mult cu cei peste 300 de parteneri din întreaga lume, cinci echipe de învelitori de case înalt calificate și, mai presus de toate, cu cel puțin 600 de proiecte efectuate în întreaga Republica Moldova.

Peste 50 % din cifra de afaceri este generată de vânzări de jgheaburi, țigle metalice și sisteme pluviale produse în țară. Restul provine din importul de alte tipuri de soluții de acoperiș din străinătate.

Aproximativ 15 % din sistemele pluviale și țiglele de acoperiș produse la Chișinău sunt vândute în Republica Moldova, iar restul sunt exportate în Uniunea Europeană și în afara acesteia.

„Când privim înapoi, am putea declara că am reușit, însă secretul unei întreprinderi cu adevărat reușite este să nu contenească niciodată din a crește și din călătoria spre progres”, a declarat dl Ursu.

Avansarea întreprinderilor

RoofArt este una dintre cele aproximativ 270 de întreprinderi din Republica Moldova, Georgia și Ucraina care au primit finanțare prin linia de creditare EU4Business-BERD.

Prin intermediul băncilor partenere, BERD garantează linii de creditare și finanțarea schimburilor comerciale în valoare de 1,1 miliarde EUR pentru IMM-urile din cele trei țări, cu scopul de a spori comerțul cu UE prin adoptarea standardelor europene.

Această finanțare este completată de stimulente financiare de 58,3 milioane EUR și asistență tehnică din partea UE în cadrul inițiativei EU4Business.

„Acordul de liber schimb încheiat cu UE deschide o multitudine de oportunități noi pentru întreprinderile din Republica Moldova, iar linia de creditare EU4Business-BERD permite acestor întreprinderi să nu rateze beneficiile care rezultă din relațiile cu cel mai mare bloc comercial din lume”, a declarat dl Aneil Singh, șeful secției Cooperare din cadrul Delegației UE în Republica Moldova.

„Acest program facilitează adaptarea IMM-urilor locale la standardele europene și totodată permite populației locale să se bucure de produse și servicii de calitate europeană.”

Pe acoperiș se înrădăcinează calitatea

Cu ajutorul împrumutului, RoofArt a investit în linii de producție de țigle de acoperiș complet automatizate, care au contribuit la sporirea productivității întreprinderii și a calității produselor și la reducerea costului unitar al produselor. 

„Utilajele noi ne-au ajutat să ne creștem capacitatea, iar în prezent producem până la 300 000 de metri pătrați de țigle de acoperiș pe an. Acum putem să ne diversificăm și mai mult portofoliul și să ne extindem piețele de export”, a declarat dl Ursu.

CELE MAI RECENTE ISTORII DE SUCCES
15.06.2020
Anume lucrurile mici întotdeauna fac diferența cea mare. Culoarea potrivită a șosetelor poate crea o ținută atrăgătoare, o pernă moale poate adăuga comoditate canapelei, iar șervețelele elegante pot face dintr-o simplă masă de dineu o ambianță sofisticată.
24.01.2020
VASCONI este un brand vestimentar local care a reușit să se dezvolte datorită unui împrumut oferit de BERD în cadrul inițiativei EU4Business. Compania a primit o finanțare de 20.000 euro, ceea ce a contribuit de-a lungul anilor la dezvoltarea unei afaceri moderne și tehnologizate, cu 114 angajați.
22.01.2019
Chiar și în cele mai propice timpuri poate fi dificil să obții fondurile necesare pentru a crea sau a dezvolta o întreprindere mică sau mijlocie. Iar în Republica Moldova, acest lucru poate fi deosebit de dificil. Dar oare se schimbă lucrurile?