Un producător local își diversifică strategia de vânzări, grație suportului oferit de BERD și EU4Business

Moldova
Un producător local își diversifică strategia de vânzări, grație suportului oferit de BERD și EU4Business

Ponti este un cunoscut producător de textile din Republica Moldova care a reușit să elaboreze o strategie de marketing eficientă datorită suportului oferit de BERD și inițiativei EU4Business.

Brandul Ponti s-a poziționat ferm pe piața locală oferind un sortiment bogat de ciorapi trendy, șosete colorate, accesorii pentru femei, bărbați și copii, precum și accesorii pentru casă, cum ar fi fețe de masă, șervețele, perne decorative, șorțuri și multe altele.

„Produsele noastre sunt realizate cu dragoste”, mărturisește Natalia Coșulean, directorul comercial Ponti. „Pentru textilele de uz casnic folosim țesături frumoase, naturale, cum ar fi inul și bumbacul. Ele creează senzația de confort și comoditate în amenajarea bucătăriilor, a camerelor de zi sau ale copiilor.”

Parcursul de success al brandului Ponti

Compania Ponti și-a început activitatea în 1987, cu un mic atelier la Chișinău și câțiva angajați. Astăzi, compania este unul dintre cei mai importanți producători din Moldova, cu magazine specializate în Chișinău, Bălți, Soroca și Orhei. Produsele brandului pot fi găsite și în centrele comerciale și mall-urile din întreaga țara.

Cultura companiei se bazează pe profesionalismul, calificarea și și munca în echipă a specialiștilor cu experiență. Acești factori oferă companiei oportunități de creștere și dezvoltare.

Cu toate acestea, brandului Ponti îi lipsea o prezență solidă online și o platformă de comerț electronic.

Investiții străine pentru dezvoltarea businessului local

Marca Ponti a beneficiat de asistență din partea inițiativei EU4Business, prin intermediul programului BERD „Consultanță pentru micul business”. Datorită acestei colaborări, Ponti a reușit să integreze canalele online și social media marketing în strategia lor de vânzări.

„Când am dat start acestui proiect, scopul nostru principal a fost să consolidăm identitatea brandului și să atragem mai mulți clienți prin intermediul unui site nou și a unui content marketing creativ”, susține Natalia.

Noul website incorporează sisteme de plăți online și este ușor navigabil, fiind optimizat pentru dispozitivele mobile - cea mai convenabilă modalitate de cumpărare a generației Milenialilor, buni cunoscători ai tehnologiilor.

„Datorită noului site, clienții noștri pot cumpăra online produsele cunoscute și îndrăgite de ei de ani buni” spune Natalia. „Noul site ne-a ajutat să lansăm și produse noi”.

Când a fost introdus regimul de carantină în Republica Moldova, marca Ponti era pregatită cu un site web atrăgător și o campanie eficientă de social media. Astfel, compania a reușit să continue să lucreze și să livreze produse clienților săi. „Produsele noastre sunt cadouri excelente”, punctează Natalia. „În timpul pandemiei, când toate magazinele erau închise, un gest atent, era să expediezi o frumoasă față de masă sau șorț unui prieten”.

Mai mult, după ce proiectul a fost încheiat, la începutul lunii martie, Ponti și-a mărit numărul de personal și rulajul cu 55 %. Pe viitor, întreprinderea planifică să se extindă pe piețele internaționale.

„Demult am visat să vindem produse peste hotarele Moldovei,” afirmă Natalia. “Acum, putem face asta în sfârșit! Un brand bun și un site bun creează o afacere de succes”.

Ponti este doar una din cele 250 de companii mici și mijlocii care au beneficiat de programul BERD “Consultanță pentru micul business”, cu suportul Inițiativei EU4Business.

Cookie-Urile
Acest website folosește cookie-uri pentru a furniza o experiență mult mai bună de navigare. Aflați mai multe
Refuz cookie-urile
Accept cookie-urile